30 Temmuz 2016 Cumartesi

Büyüyünce Ne Olmak İsterdim?

    Çoğumuzun özellikle televizyondan, filmlerden veya hayran olduğumuz kişilerden görüp özendiğimiz meslekler olmuştur. Bir kısmımızda ailenin "benim yavrum büyüyünce doktor/mühendis/öğretmen vs olacak" şeklindeki hayallerini benimsemiştir.

   Ben bir dönem "büyüyünce ne olacaksın" sorusunun meslek anlamında sorulduğunu bilmiyordum :) Daha doğrusu henüz bunu öğrenemeyecek kadar küçüktüm. Ben küçüktüm ama belli ki hayal gücüm büyükmüş, zira bu soruya verdiğim cevap "erkek olucam!" şeklindeydi :)
   Neden küçük bir kız çocuğu erkek olabileceğini düşünür diye tartışmanın anlamı yok sanırım. Hayal gücü işte! Ama asıl merak edilmesi gereken kısım neden erkek olmak istediğimdi :)
   Erkek kuzenlerimden birinin sünnet düğünü yapılmıştı. Ben henüz okula dahi gitmeyecek kadar küçüktüm. Sünnet merasiminin hastanede geçen kısmından da bihaber olduğumdan ben olayı tamamen eğlence, altın takma, hediyeler alma ve  kiralanan üstü açık arabada sünnet kostümüyle tur atmadan ibaret sanmıştım. Haliyle ben de istedim ama maalesef erkekler için olduğunu söylediler.

   Ayrıca yaşıtım erkeklerin taso ve top oynayan itici yaratıklar olduğunu düşündüğüm piremseslik kafalarında olduğum bir dönemdeydim. Ama büyük abiler güçlü kuvvetli olduğu için biraz da özeniyordum denilebilir. Cinsiyet değiştirdiğini duyduğum tek insan Bülent Ersoy olsa da nedense çok istersem büyüyerek erkek olabileceğime inanmıştım işte.

   Bu ütopik hayalimden ziyade bir cevabım daha vardı meşhur soruya. Tabi bu cevabı yaşım biraz daha ilerleyince verir olmuştum. Sıkı durun..! "Meteoroloji Mühendisi!" 8 yaşında bir çocuk neden meteorolojiye merak sarar ki :) Spor haberlerinin akabinde hoş sesli TRT spikeri ablamızın "Meteorolojiden aldığımız bilgilere göre yurt genelinde...." şeklinde başlayan konuşması beni benden almıştı. O ne kafa karıştırıcı, o ne havalı, o ne dil döndürülmesi zor bir kelimeydi öyle! :))

   Şehrimizdeki Meteoroloji Müdürlüğünün önünden geçerken de heyecanlanır içeriyi merak ederdim. Ama bir kez bile nedir bu Meteoroloji Mühendisliği ne yapar bunlar? demedim. Neden? Dilim dönmüyordu zaten söylemeye :) Bir de büyüsü bozulsun istemedim herhalde :)

Yazımı beğendiyseniz +1 bırakmayı ve blogumu takio etmeyi unutmayın :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder