15 Aralık 2016 Perşembe

Bir Artı Bir | Okuduğum Kitaplar

     Bu kitaba başlayalı sanırım bir iki ay kadar oldu. Bir türlü vakit ayırıp okuyamadım. Geceleri uyumadan önce birkaç sayfa okuma şansım oluyordu yalnızca. Dün nihayet bitirdim.
     Bu kitaba vakit ayıramamamın asıl sebebi sanırım sürükleyicilik sorunu oldu. Jojo Moyes'in "Senden Önce Ben" ve "Senden Sonra Ben" isimli kitaplarını okuduktan sonra yazarı başarılı bularak bu kitabın e-kitabını satın almıştım. Ancak beklentimin altında olduğunu ne yazık ki belirtmeliyim.


     Senden Önce Ben serisi iki kitap da çok başarılı ve sürükleyici oldukları için belki de çıtayı çok yükseğe koymuştum. Yani sorun biraz da benim beklentilerimde sanıyorum.
     Bu roman hakim bakış açısıyla yazılmış olsa da her bir bölümde karakterlerden birine odaklanarak anlatım yapıyor. Jess ismindeki genç yaşta anne olmuş zorluklarla mücadele eden ve talihsizliklerden bir türlü kurtulamayan son derece iyi kalpli bir kadının, Tanzie isimli matematik dahisi kızı ve "Gotik Oğlan" lakaplı Nicky adındaki sıradanlıktan çok uzak olan üvey oğlu ile olan yaşam mücadelesinden bahsediyor. Ve bir de Ed var. Ed bir yazılım şirketi sahibi lüks içinde yaşayan uzaktan bakılınca sorunsuz görülen ancak kendi içinde çok büyük dertlerle başa çıkan bir iş adamı.
Sen ve beni toplasak sonuç ne olur?

Tatlı bela bir kadın…
İki çocuğuna bakmak için deliler gibi çalışan ve baharın gelmesini dört gözle bekleyen Jess Thomas bugüne kadar hayatındaki tüm zorlukların üstesinden tek başına gelmiş. Ama artık birinin ona yardım istemenin kötü bir şey olmadığını anlatması gerekiyor…

Ve hayatı alt üst olmuş bir yabancı…
Yıllar boyunca çalışıp kazandığı her şeyi kaybetmesine neden olabilecek inanılmaz bir hata yapan Ed Nicholls bir uçurumun eşiğinde. Hatasını telafi edebilmesi için tek bir kurtuluş yolu var ve o yol da büyük bir maceranın içinden geçiyor…

Sonuç…
Jess birine borçlu kalmak istemeyecek kadar gururlu, Ed ise kendi sorunlarından başka hiçbir şeyi görmüyor… Peki, apayrı dünyalara ait bir kadın ve bir adam yan yana geldiğinde beklenmedik bir sürpriz gerçekleşebilir mi?
    Bu dört karakterin yolları son derece tuhaf bir şekilde kesişiyor. Yol dediğim gerçekten yol. Birlikte çıkacakları anormal bir yolculukta bildikleri dünya artık değişiyor ve eve döndüklerinde her şey eskisinden daha karmaşık hale geliyor.
    Bir artı bir ismi bu kitaba çok yakışmış. İki zıt kutbun bir araya geldiği bir öykü...
    Bana sinir krizleri yaşatan aşırı bahtsız bir hayat süren Jess'in burnu gerçekten de beladan kurtulmuyor. Tam iyi bir şey oldu derken kadının başı yine bir başka sıkıntının içine giriyor. Çok ciddi maddi sıkıntılar yaşıyor ve sürekli kendimi aynı sıkıntıyı hissederken buluyorum. Belki de kitabın sürükleyiciliğiyle ilgili yaptığım eleştirinin kaynağı buradan geliyor.
     Bu kitap bol baharatlı bir hint yemeği gibiydi. Yerken boğazımın yandığını hissettiğim fakat sonra ardında bıraktığı lezzete bayıldığım türden. Kitap bitince hissettiğim tek şey bir başka Jojo Moyes kitabı daha okumam gerektiğiydi. Vakit ayırmaya okumaya sonuna kadar değecek bir öykü. Tavsiye ediyorum :)


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder